2010-08-23

Igår somnade jag runt 21 och vaknade nu 12 timmar efter. Känner mig utvilad och pepp nog att gå på gymmet idag, och sen blir det jobba sent. Det är ungefär så de sista dagarna kommer se ut för övrigt. Gymma - jobba sent. Perfekt.

Igår läste jag en artikel på Aftonbladet där Blondinbella blir intervjuad om sin bok (som jag för övrigt kommer läsa så fort jag bara kan, för den har fått väldigt bra kritik). Jag fastnade för en mening som jag läste där, för jag tycker verkligen det är så himla sant;

"Akta dig för energitjuvar, personer som tar din energi och inte ger något i utbyte. Du måste inte umgås och tycka om alla, det är okej att säga nej tack till de personer som stjäl kraft."

Så är det verkligen! Alla är vi olika, unika människor med olika intressen och olika viljor. Man kommer inte komma överens med alla man träffar. Det har hänt så många gånger att jag låter folk ta energi från mig, och jag har nog kanske lite för mycket samvete ibland. Men, som artikelns rubrik lyder; Egoism är inte fult. Sådeså!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0