2010-06-26

Sista dagen hemma. Känns skitjobbigt. Imorgon bitti får jag skjuts till Sundsvall och tar tåget därifrån. Är så mycket som hänt tiden hemma, så jag har svårt att ta in att jag faktiskt ska åka tillbaka. Men det ska nog gå bra. Dröjer ju bara 2 månader till nästa gång. 2 månader som kommer gå väldigt fort!

Midsommar har firats såklart! Lugnaste midsommarfirandet på flera år. Åt middag hemma hos mamma med familjen och grannarna. Drack typ 1½ öl, vilket var helt perfekt för mig! Sen mötte vi upp sis som jobbat kväll på Solis. Idag har jag också tagit det väldigt lugnt. Har rensat ut lite kläder ur förrådet som ska kastas. Och snart slutar sis så då blir det till att möta upp henne. Ska äta ost och kex, sen packa allt. Fixa lite musik inför den långa resan måste jag också göra!

See you in Oslo!

2010-06-22

Hemma. Hemmahemmahemma! Mitt älskade Norrland. Anlände till Kramfors i fredags efter en resa på ca 15timmar. När jag kom fram fick jag sån kick! Mallan väntade på mig på the kräämm och självklart så möttes jag av Märit och Dennis också. Total lycka! Lyckades även springa på snygga Idol-Erik mitt i allt, och både Mallan och jag dog. Väl ute i tältet sprang jag till Lotta och det var verkligen ett kärt återseende. Alla underbara människor samlade, jag var sjukt nöjd. Med hela helgen faktiskt! Sen jag flyttade till Oslo har jag även levt efter mottot att man ska prova allt - vilket ledde till ett karusellåk i lördags. Som sagt, jag är mycket nöjd med helgen!

I söndags kom Mackan och sis och hämtade mig i Kramfors, så åkte vi på Dollar sen och handlade lite nödvändigheter som kan vara bra att ha med sig tillbaka. Sen dess har jag tagit det väldigt, väldigt lugnt bara. Hängde med Mackan mest hela dagen igår, och idag har jag hunnit hämta en hyrbil som jag ska ha medans jag är hemma. Det är förövrigt det enda jag tänker lyxa till med nu på min semester, för när jag kommer tillbaka ska jag arbeta järnet och sparasparaspara mina norska kronor. Det kommer behövas till mina framtida äventyr.

Bilder i överflöd finns det, men sladdjäkeln är i Oslo. Det finns även filmer som får vem som helst att dra på smilbanden! :)

Hadee

2010-06-06

Gratulerer med dagen Sverige!

Vilken njut-helg! Fredag, parkhäng med EN cider och EN öl. Lördag, frukost i parken och sol sol sol. Bad på Frognerbadet och en slapp filmkväll. Idag, städning av lägenheten, båttur till den norska skärgården och mini-golf här på Lökka. Aah, jag är så nöjd! Precis vad jag behövde efter 11dagars arbete.

Nu ska jag nog sova. Må pakke träningskläderna med, för imorgon efter jobbet blir det GYM!
Är så taggad!!

2010-06-01

Det är nåt speciellt med 1 juni. Idag kan man verkligen säga att det är sommar! Söndagens jobb gick finfint, men mådde riktigt kasst när vi åkte hem. Men det var värt det! Ska jag inte säga nåt om. Börjar känna mig någorlunda frisk nu, kanske så pass att man orkar med ett pass på gymmet imorgon? Jag vill vill vill träna nu!

Nedräkningen har börjar inför hemresan - på allvar. Det är bara två veckor kvar nu, och två veckor går jäkligt fort! Jag har blivit lovad grillat KÖTT när jag kommer hem till min mami. Jag ska sola och bada en massa. Jag ska gå på stadsfest och jag ska inte jobba (men kramas mycket med mina fina vänner). Jag ska må gott, njuta och andas in mitt Norrland helt enkelt!

Nu, sova. Imorgon, grus-gropen igen.