2010-12-31

Sista dagen på 2010. Igår fick jag besök av Kretzan och Lisa. Åt varma mackor, drack te och surrade en massa. Verkligen hur trevligt som helst! Vips var klockan 02.20! Stupade i säng när de åkte och somnade med kläderna på. Sov till 12 idag, vilket jag gjort hela veckan. Den här "ledigheten" kommer bli min död ;P


Tänkte jag skulle försöka summera 2010 på nåt vis. Det har verkligen varit ett händelserikt år för mig!

Året började ju med att jag i all hast bestämde att jag skulle flytta till Oslo. Jag fick ju den möjligheten att flytta in hos Sandra när J&J skulle ut och resa, så då blev det så helt enkelt. Januari och Februari gick väldigt sakta, men hann med ett besök hos lillebror med hotellvistelse med mamma och Anders, ett besök i Åre och en jättetrevlig personalfest på Hornö. I Mars drog jag iväg och det kändes som en helt ny värld. Spenderade första tiden med att jobba på Bring Logistics och packa boxar. Fick träffa mycket sköna människor där, speciellt på slutet. Men jag kände att Ikea var mer min grej, och det gav mig mer, så jag sa upp mig från Bring och började jobba heltid där istället. Även där träffade jag på sjukt sköna människor, verkligen ett minne för livet att ha jobbat där! Alla fester, uteställen och Oslonätter, shopping, badställen.. Allt verkligen! Nog trivdes jag i Oslo, det gjorde jag. Men att bo i kollektiv och vara så långt ifrån familjen tärde rätt hårt på en, så jag tackade ja till att komma tillbaka till the big K, och där är jag ju idag. Var tungt att åka ifrån, men skönt att komma hem!

På slutet har jag väl mest jobbat. Har blivit fruktansvärt dålig på att ta hand om mig själv, så det är ett nyårslöfte att försöka ändra på det. Ta mig mer tid till att umgås med de jag tycker om, träna, äta bra, slappna av.. Det behöver ju faktiskt alla! Kvällen kommer jag iallafall spendera på jobbet med Lottson&Co. Hoppas alla får en fin kväll! 


Nyår 2009/2010



*  GOTT NYTT ÅR!  *

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0